ATAR- פורטל מסחר במניות | בורסה| מסחר במניות |וול סטריט | מסחר בבורסה | מניות

חוזים עתידיים נסדק.מהי משמעות ההשקעה?

מדד הנאסד"ק, מושג מוכר בשוק ההון העולמי, משקף את הצגת 100 החברות המובילות בבורסה בשוויין. אז איך חוזים את הנסדק מראש? מיהן החברות הנסחרות? ומה היתרונות של מסחר מקומי? המדריך המלא להבנת חוזים עתידיים בנסד"ק

חוזים עתידיים נסדק– רקע

הנאסד"ק (NASDAQ), היא בורסה אמריקאית, העוסקת במסחר בניירות ערך. נאסד"ק הוקמה על ידי האגודה הלאומית לסוחרי ניירות ערך בארה"ב, במטרה לסחור במניות בצורה דיגיטלית. מדובר בבורסה שהחליטה ראשונה שכל המסחר המתבצע במסגרתה, יתקיים באמצעות מחשבים ולפיכך, היא נחשבת לבורסה חדשנית, מעודכנת ונוחה מאוד למסחר. בזכות כל אלה היא אף הפכה לבורסה הגדולה בעולם מבחינת כמות החברות שנסחרות בין כתליה.

לחזות מראש את נאסד"ק

מסחר בחוזים עתידיים בנסד"ק הוא דבר שכיח, אולם, צריך לזכור שמסחר בחוזים עתידיים דורש מהמשקיע הון לא קטן. לדוגמא, על מנת לסחור בחוזה E – MINI S&P 500 בשעות רגילות, על הסוחר להשאיר בחשבון המסחר שלו סכום בסך של 11,000 דולרים. סוחרים יומיים יכולים להפקיד 25% מגובה הביטחונות הנדרשים ממשקיעים שמחזיקים בפוזיציה ליום המסחר הבא. חשוב מאוד לעשות שיעורי בית ולהבין טוב את מגמות השוק, אילו חוזים עתידיים לקנות ומתי, אילו חוזים עתידיים למכור ומתי, באיזה מצב מומלץ להחזיק בפוזיציה ומה יהיה הרגע הנכון לשחרר אותה.

מיהן החברות הנסחרות בבורסת נאסד"ק?

בנאסד"ק נסחרות כ- 3000 חברות, רובן המוחלט פועלות בענפי ההייטק השונים. ניתן לומר שכל ענקיות ההייטק, הגדולות והמפורסמות ביותר בעולם, נסחרות בנאסד"ק: אלפבית, מיקרוסופט, סיסקו, אמזון, אינטל ועוד חברות גדולות, מצליחות ועשירות. אבל, בורסת הנאסד"ק מציעה הרבה יותר ממסחר במניות של חברות גדולות, היא מציעה היצע גדול של מכשירים פיננסיים כגון חוזים עתידיים, אופציות וקרנות סל. ניתן למצא בנאסד"ק קרנות סל העוקבות אחר חברות מתחומי הזהב, הכסף, האורניום, נפט ועוד.

מכיוון שבורסה זו עומדת בכל הסטנדרטים המתקדמים ביותר של מסחר חדשני, ישנן לא מעט שמועות שהנאסד"ק עומדת להיכנס גם למסחר במטבעות דיגיטליים, וערכה כבר ניסיונות עם מערכת בלוקצ'יין מתקדמת.

קרנות סל

חוזים עתידיים נסדק נקשר גם לקרנות סל, אחד המכשירים הפיננסיים המועדפים בבורסה זו. הכוונה הנה לחיפוש אחר קרן סל שעוקבת אחרי מדד הנסד"ק. זהו מכשיר פיננסי שכיח ואהוד, שמאפשר למשקיע לעקוב אחר השווי של מדדי מניות בשווקים שונים בדומה לנאסד"ק, הבורסה בניו יורק וכו'. מכשיר זה מאפשר גם מעקב אחר מחיר סחורות כגון: זהב, נפט ועוד. קרנות סל נסחרות בבורסה כשהערך האמתי של הקרן מושפע מהשווי הנוכחי שיש לה בשוק. ישנן קרנות סל שמקצות בין 95 ל- 97 אחוזים מהנכסים שלהן, לרכישת מניות הנסחרות בנאסד"ק, על מנת שניתן יהיה לבצע שחזור מדויק של ביצועי המדד.

כל היתרונות של מסחר מקומי במסחר בנאסד"ק 

חוזים עתידיים נסד"ק זהו סיפור של הצלחה עבור מרבית המשקיעים המיומנים אלו המנהלים מסחר עצמאי בבורסה באופן מיטבי. אלה מבין המשקיעים שהשקיעו בבורסה בתל אביב בחוזים עתידיים, מכירים כבר את המכשיר היעיל הזה ויכולים ליהנות משימוש בו גם בבורסה הנחשבת בעולם. גם במקרה זה הם ייהנו מאפשרות הגידור של השקעה מסוימת, משעות רבות של מסחר, אלמנט חשוב מאוד בגלל הפרשי השעות בין ארה"ב לישראל ועוד.

חוזים עתידיים נסדק
חוזים עתידיים נסדק צילום אילוסטרציה pixbay

 

 

Exit mobile version